Ia legatura cu asiguratorul sau brokerul tau si spune-i despre problema ta!

Ca prim pas, poti incerca o rezolvare pe cale amiabila a problemei. Aceasta poate fi facuta reclamand nemultumirea si discutand direct cu reprezentantul societatii de asigurare respective sau al brokerului cu care lucrezi, daca este cazul. Expune problemele constatate concis, coerent si argumentat, de preferat in scris. Solicita sa ti se raspunda tot in scris.

Depune o petitie!

Daca nu esti multumit de raspunsul primit, poti face o petitie (adica o cerere, reclamatie, sesizare sau propunere). Aceasta poate fi trimisa asiguratorului sau brokerului prin e-mail, online pe site-urile acestora sau trimitand o scrisoare prin posta.

Fiecare companie de asigurari si de brokeraj este obligata prin lege sa puna la dispozitia clientilor atat pe site-ul propriu, cat si la sediile sale informatii despre:

  • modalitatea de rezolvare pe cale amiabila a petitiilor
  • adresa de e-mail si numarul de telefon la care se pot adresa pentru a afla stadiul rezolvarii petitiei.

Indiferent de tipul de petitie si modul in care a fost trimisa, asiguratorii si brokerii au obligatia de a o inregistra intr-un registru unic si de a raspunde la fiecare petitie primita in maxim 30 de zile de la data inregistrarii sale, indiferent daca solutia este favorabila sau nu clientului.

Atentie!

  • Prin petitie se intelege cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata in scris sau prin e-mail, pe care un oricine o poate adresa autoritatilor si institutiilor publice, dar nu numai.
  • Poate depune o petitie persoana asigurata, contractantul asigurarii, beneficiarul politei sau un pagubit.

Depune o petitie la ASF-Autoritatea de Supraveghere Financiara!

In situatia in care nu ai ajuns la o intelegere amiabila cu societatea respectiva, atunci poti depune o petitie la ASF, institutie publica ce are ca atributii inclusiv apararea drepturilor asiguratilor si promovarea stabilitatii activitatii de asigurare in Romania. Detalii despre rolul si activitatea ASF gasesti AICI!

ASF este obligata prin lege sa rezolve aceasta reclamatie in termenul legal de maxim 30 de zile de la data inregistrarii. Reclamatia trebuie adresata in scris si sa fie insotita de documente doveditoare.

Poti opta pentru una dintre urmatoarele modalitati de a transmite o reclamatie:

  • direct la sediul central al ASF sau la sediile reprezentantelor teritoriale ale acesteia. Detalii AICI!
  • prin fax: 021.316.78.64
  • prin e-mail: office@asfromania.ro
  • completand formularul dedicat, disponibil AICI!

Atentie!

  • Daca ai intrebaripoti primi telefonic asistenta de specialitate in vederea formularii unei petitii in asigurari la Telverde Dialog ASF 0-8008-25627!
  • Reclamatiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare ale petitionarului nu vor fi luate in considerare! Ofera toate informatiile necesare pentru a fi sigur ca petitia ta va fi procesata!
  • Verifica telefonic primirea petitiei tale si cere informatii privind stadiul acesteia!
  • ASF nu are competente legale de a solutiona litigiile dintre asigurătorii sau brokerii si societatile cu care acestia au relatii comerciale – in mod special service-uri auto!